hits

Løgn fra VG

Vg skriver i dag at det lenge ahr vært ønsket et fireparti regjering fra Både Venstre og FRP. Hvor har de det ifra?? De skriver at det hele faller på Krf?? Nå lurer jeg spent på hvor VG har hentet disse opplysningende fra og hvorfor de lyver så åpenbart??
Venstre har verken planer eller lyst til å danne en regjering med FRP. Vi er da et anstendig liberalt parti.
Oppfordrer VG til å rette dette opp i neste utgave.

16 kommentarer

Frode

10.11.2006 kl.23:58

JEg tror de har sine kilder fra Martin sin fantasi! ;-)

Knut Stian Olsen

11.11.2006 kl.00:15

De kunne jo ha spurt meg hehe men jeg ville heller ikke gått inn for en firepartiregjering.Jeg ville ha gått inn for en trepartiregjering uten Krf :O)

Trond

11.11.2006 kl.00:33

Tar mg heller til takke med krf enn frp. kRF eier ihvertfall en smule anstendighet og selv om man er uenige med dem så holder de avtaler og løfter.

Sissel

11.11.2006 kl.01:07

Litt off the record her Trond, men jeg kom til å lure på en ting; hvordan hadde Frp sett ut i dag om liberalistene ikke hadde blitt skviset ut dengang. Det er en spennende tanke ... Når det er sagt så trenger Frp å komme i regjering - de trenger å få syretestet politikken sin ift holdbarhet/ansvarlighet, akkurat som SV har måttet gjøre nå. Men de bør sitte alene.

Trond

11.11.2006 kl.01:12

Faktisk en utrolig spennende tanke. Men jeg tviler på at de hadde hatt en slik stor oppsluttning som de har nå. Men det er vanslkelig å spå for d ehadde mange spennende og dyktige personeri sine rekker. Vara, Skjervenger. Pleym osv osv. Frp trneger kanskje å komme i regjering, men jeg syntes ikke det skal skje med venstre sin støtte. Hvis det er tilfelle vil venstre vli stilt til ansvar for alt suret frp setter igang.

Sissel

11.11.2006 kl.01:32

Nå husker/kjenner jeg ikke Pleym, men jeg var jeg jo så "ung" dengang *host*, men det er trist at både Wara, Skjervengen, Wibe og Christensen forsvant ut av politikken - det var noe spennende greier som var i gang der ... Jeg tror ikke det er urealistisk å tenke seg at Venstre kommer til å si ja til et regjeringssamarbeid med Høyre, Frp og Venstre - det er vel heller mer tvilsomt om Krf blir med på lasset. Men at det diskuteres, ja, det er jeg overbevist om. Jeg er også overbevist om at Frp bruker tiden godt nå frem til valget for å "runde av kantene litt" slik at de blir mer spiselig for de andre. Frp må justere/dempe en hel del, men det tror jeg de er i gang med, og har fått virket en stund så skal ikke se bort fra at Venstre sier go. Jeg sier ikke at de bør, men jeg tror de gjør det.

Martin

11.11.2006 kl.02:14

Til Frode: Om det er meg du mener, så vet du tydeligvis ikke hvem jeg mener vi burde ha samarbeidet med.

Trond

11.11.2006 kl.12:54

heheh Sissel du vil alltid være ung. Ikke en dag over 25. Det er der vi stopper ikke sant??Når det gjleder regejeringsammerbeid tror jeg du tar feil. Jeg har vært med i Venstre i snart 14 år og kjenner partiet og dens holdninger fra innsiden meget godt. Et regjeringssammerbeid er ikke bare utelukket på grunnn av den enorme politiske vstanden, men å¨grunnn av den enorme politiske kulturforskjellen mellom de de to partiene. Du må huske en ting til. Medlemsmassen til partiet er voksende og de som melder seg inn er personer som har en holdning av at de skal være emd å beksjempe de holdningende frp står innenfor. Så for hver dag får man faktisk flere og flere som sier nei til et slikt sammerbeid i venstre. Jeg kommer ihvertfall til å kjempe med nebb og klør mot et slikt sammerbeid i likhet med en rekke andre i partitet. Hvis det noen gang skulle skje lever jeg min utmeldelse på dagen.

Sissel

11.11.2006 kl.20:31

Hvorfor er Høyre mer "spiselig" enn Frp, ifølge deg? Jeg har selvsagt mine tanker rundt det, men det skulle vært interessant å høre dine.

Trond

12.11.2006 kl.14:03

Det er flere grunner.1: De er til så tole på. Alle avtaler man gjør med frp er like troverdie som løftene som i sin td ble gjort med indianerene i usa at de skulle beholde sitt egent land. 2: de politiske forskjellene er mindere. Både på miljø, innvandring pluss en rekke av våre politiske felt har detr vært mulig å få høyre på glid.3: Impulskontroll: Det å semmerbeide med et parti som hele tiden endrer politikk på grunnlag av overskrifter i media er utrolig vanskelig å sammerbeide medHøyre er her stabile i forhold. Hvsi du lurer på mer kan du jo lese innleggene mine under kategorien frp koden.

13.11.2006 kl.08:52

God formiddag Trond, jeg støtter deg fult ut hva anngår at VG er en drittavis, dagsavisen likeså...Men, så til saken: Høyres ledelse har tidligere avvist FRP som sengekamerat, skal si pipen har fått annen lyd. Erna Solberg har gått ut i media og sagt at ok, vi vil samarbeide med FRP med tanke på en flertallsregjering etter 2009. (de har ikke annen mulighet, ser at FRP er suverene).. Ja, til og med Per Kristian Foss, sitter i tv studio, står på talerstolen i stortinget og forsvarer FRP vs Stoltenbergs usakelige angrep på FRP.Mine kilder innen for politikker, sier også at Venstre er på glid, det er veldig god kjemi mellom Lars og Siv, vistnok, veldig god kjemi...Men, det er for sent, hva skal vi med Venstre? .... er overbevist om at Høyre og FRP klarer dette alene.God jul!

Trond

13.11.2006 kl.09:12

God kjemi og kammeratskap er det mellom felre polkitkkere på stortinnget uavhengig av parti. det er god kjemi mellom Haga og Sponheim også uten at det fører til en ny regjeringskolliasjon med det første. Uannsett vet jeg en del mer enn deg om dette og kan bekrefte at regjeringssammerbneid mellom FRP og venstre kun blir muylig den dagen de lager skibakker i helvete.Når det gjelder usakelig anfrep på frp er jo det i frp sin verden alle som avslører frp som det drittpartiet det virekligheten er.

Birger Senås

13.11.2006 kl.12:47

Du gjentar deg selv helet tiden Trond vaktmann. Du skriver at FRP er et drittparti.. dette er en barnslig retorikk fra deg, skjønner forsatt at du er bitter på Høyre og FRP, det er partier som stiller krav til borgerne om at de skal være sin egen lykke smed. Ved å si at FRP er et drittparti så sier du at 35% av befolkningen er likeså.Du virker generelt bitter på livet Trond.Det er trist å se at en ung mann som deg, som sikkert er rimelig intelligent har den holdningen til to store politske partier som har og vil dominere nyhetsbildet i 100 000 år fremover.

Trond

13.11.2006 kl.13:06

Jeg gjnatear bare mine personliuge føleser for partiet. De har ikke kommet over natten, men bygd seg opp gjennom flere år med politisk arbeid og erfaring. Jeg sier bare hva som er fakta når du komemr med påstander som du ikke kjenner til. Hvem vet mest om de interne prossesene og ønsker om sammerbeid innad i Venstre. Du som ikke liker partiet og bruker hver anledning til å latterliggjøre det eller meg som har vært med i partiet i løpet av 14 år?+ Hva tror du??Frp stiller ikke stort med krav, mebn skjeller og smeller på alle som er uenig emd dem. De har vært dyktige på å bygge opp et image på å være stakkarslige og forfulgte, mens sanheten er en helt annen. Å ikke like et parti er ikke det samme som å latterliggjøre deres velgere. Hva med frp da ser de 70 prosent av befolkningen for å være en gjeng tullinger fordi de ikke stemmer frp??Jeg er ikke bitter på livet Birger, jeg har hatt et fint liv. Litt bitter er jeg fordi mine foreldre gikk bort så tidelig, men samtidig har jeg bare gode minner om dem. Jeg er ikke bitter, men jeg ønsker å kjempe for de porinnsippene og sakene jeg står for. I det universt er frp milevis unna. Fordi man tør å kritisere frp er man ikke bitter, men man velkger å ikke la seg drive med strømmen uten å stille alvorlige spørsmål om hva som foregår. Det ser ut til at dere allerede har vedtatt at FRP kommer til å være avgjørende for Norge fremover. Slik arroganse finner jeg meget inntresant. Meningsmåplinngende er bra for frp defro skal vi andre bare hodle kjeft og akkseptere det dere har vedtatt som naturens gang??Jeg velger å stå på for mine prinnsipper og ideologiske livsyn uannsett hvilke partier som leder på meningsmålingende. Gjør du?? elelr syntes du det er mer inntresant å følge strømmen og spille kirsebær med de store??

13.11.2006 kl.16:40

For så vidt et bra og saklig svar.

VGmøkk

25.06.2018 kl.12:37

VG har ljugd i 20 år nå. Det er en politisk propagandamaskin. Akkurat nå har de en fin historie klistret over hele forsiden, det handler om Fredrik Gonzalez som fikk juling i Venezuela. Og VG vinkler saken slik at det er nordmenn sin feil. Vi er monstre fordi vi ikke hjelper stakkars herr Gonzalez. Vi er pliktig til å hjelpe og bla bla bla.

Tenker med gru på alle fjolsene som faktisk går rett på dette tullet. Hva pokker har jeg og andre nordmenn å gjøre med en fyr i Venezuela?? Han bor der, han fikk juling der, ikke èn eneste nordmann var involvert i noe som helst. Men vår feil er det og nå må vi sette himmel og jord i bevegelse for å hjelpe en fremmed fyr fra Venezuela. Disse VG-rottene kommer til å dingle fra lyktestolper en dag. Det er ikke til å tro hva de får seg til å gjøre. De er landssvikere og forædere.

Trond Wathne Tveiten

25.06.2018 kl.12:44

VGmøkk: Kan du være så vennlig å holde slike hjernedøde kommentarer der de hører hjemme. På steder som resett eller lignende.

Skriv en ny kommentar

Trond Wathne Tveiten

Trond Wathne Tveiten

43, Skien

Opprinnlig fra Skien, men er nå bosatt i Bergen. Har vært aktiv i venstre og unge venstre i mange år. Har hatt flere verv både på lokal og nasjonalt nivå. Er ute etter å forandre verden til det bedre hvis det lar seg gjøre.

Trond Wathne Tveiten

Promoter siden din også

Kategorier

Arkiv