Hvor har det blitt av Palin fansen?



For en stund tilbake en stund tilbake jublet de to konservative bloggerene Vampus og Kapitalismus over at Palin hadde blitt vise-presidentkandidat for republikanerene. Kvinnen hadde jo tæl og snakket rett fra levra. Ja hun ble nærmest hyllet som som den nye Thacher, som høyre folk i dette landet aldri slutter å tilbe.
Men ting gikk ikke helst som planelagt. Etter det komiske intervjuet ( som dere kan se i snuttern ovenfor ) har det gått rakt nedover.
Det viser Kvinnene og finanskrisen gjør at Barack Obama igjen kan iføre seg ledertrøyen i den amerikanske valgkampen, noe som ikke er særlig morsomt for våre kjære konservative.
Heller ikke debatten mot Biden viste seg å gå slik som den skulle. Selv om Palin ikke dreit seg så mye ut som fryktet, så mente seerene at Biden var best. Grunnen til at det gikk sånn någenlunde kan jo være at hun først ble sent på skolebenken for å lære litt om utenrikspolitikk. 84 prosent mener at Palin gjorde det bedre enn forventet i idebatten med Joseph Biden. Dette syntes jo de konservative er en riktig så stor seier, men la dere ikke lure. Når et menenske som ikke gjør noe annet enn å drite seg ut endelig klarer å komme med en setning som har et snev av innehold så er det ikke en seier, det sier bare hvor latterlig personen egentlig er. Når du trekker frem at din utenrikspolitiske erfaring er at du kan se Russland fra soveromsvinduet, bør man ikke beskylkde Obama for å ikke være kvalifisert. 
Palin ville lenge ikke la seg intervjue og når hun ført gjorde det så dreit hun seg ut.
Så derfor trekker Palin igang det konservative er så dyktige til.

-Syte for at intervjuet hennes var urettferdig

- Beskylde Obama for å være terrorist.

Palin sier: Hvis du velger å svare på et spørsmål, får du juling for svaret. Hvis du prøver å dreie samtalen inn på et tema som du tror amerikanerne vil høre om, får du juling for det også, sier en oppgitt Palin
det Palin ville snakke om var Obama og ikke hva hun selv mente. I likhet med MC Cain ser dette ut til å være den eneste form for politikk de har å tilby velgerene.
 Nå meldes det at MC Cain skal bli mer dirty og lover hard angrep. Vel, nå blir han vel aldri så dirty som som Larry Flynt, men like seriøs.
Opp i alt dette for vi også sikkert høre at media er innfiltrert av liberale og sosialister. Altså det samme som vi allerede har hørt de siste 8 årene. Så Palin fans, hva syntes dere nå?

Sjekk blogg:
- Anita Appelthun Sæle som statsminister
- Ja Vampus har virkelig skjønt det
- MC Cain vil gi Obama regjeringspost
- Fox News cares about Privacy
- MC ain har gått for langt
- The Sara Palin Way
- Wake up America
- Sara Palin Attack Ad
- Sara Palins lie to nowhere
Sjekk avis:

- The Boss vil ha sjeftsskifte
- Springsteen spiller for Obama
- Obamas bråkebøtte
- Palin Hater kvinner
- Har ikke snakket på telefonen siden 2005
- Slik vil MC Cain angripe Obama

55 kommentarer

Konrad

06.10.2008 kl.00:19

Hehe. Når forventningene er skrudd lavt nok er det umulig å ikke levere. :)Obama terrorist. Joda, til og med på Sissel-blogg dukker det opp slikt tøv. Fakta er forsåvidt enkle og greie: Obama har *snakket med* en puslete professor i pedagogikk som en gang i de harde 70-årene var svært så radikal og han var også *tiltalt* for planlegging av noe greier. Denne professoren er altså en mellomting mellom Lars Gule og Sigurd Allern eller noe slikt. La meg si det slik: Jeg har drukket kaffe med både Gule og Allern, men jeg har fortsatt ingen planer om å bli terrorist.Syltynt poeng, Palin?

Sinne&Morro

06.10.2008 kl.00:35

Vil bare svare på det du skrev på inlegget mitt..du åpnet øynene mine litt der..takk for det =)

G

06.10.2008 kl.00:36

Obama har ikke bare "snakket med" denne personen. Kom dere ut av det alternative universet som heter norsk presse, og få litt manglende fakta: http://www.dagbladet.no/weblogg/blog.php/giorgy/post/21495

G

06.10.2008 kl.00:39

I tillegg: har noen som helst spurt Obama hva slags utenrikspolitisk erfaring han har? Spurte Katie Couric han om det? Nei, selvfølgelig ikke. Slike spørsmål er forbeholdt republikanere.Sarah Palin hadde faktisk vært i Kuwait langt før Obama engang dro til Irak. Annet enn det, har de ganske lignende (og manglende) utenrikspolitisk erfaring. Men det er jo bare et tema når det gjelder Palin!Obama har jo vært på rundreise i midtøsten og Europa (et par måneder siden)! Tada!

Trond

06.10.2008 kl.00:45

G: oi han hart møtt personen ved enkelte aNLEDNINGER. hAN BOODE I SAMME OMRÅDET SOM MANNAEN. ja det gjør ahn virkelig til en en terrorist støtter ekller hva?? Dette er low life konservativt pissepreik fra en en gjeng desperate reublikanere.Hun har vært i Kuwait? ja jeg har vært i Bosnia pluss en rekke4 andre lang, gjør det meg til en person som kan utenriklspolitkk. Hun svarte at henens erfaring baserte seg på naboskapet med russland. hun nekter stort sett å svare på spørsmål. Har Obama eller biden noen gang nektet å svare på spørsmål? oi nevnte jeg foresten at Obama sitter i utenrikskomiteen?Alternativt univers? det er dte vi har levd i de siste 8 årene der deler av Høyresdien fortsatt bare syter om hvor venstrevridde alle er når fakta blir lagt på bordet.

Konrad

06.10.2008 kl.00:58

OK, la meg under fire øyne avsløre følgende (helt sant): Jeg har deltatt i debatter med Lars Gule! Gule er Norges eneste straffedømte terrorist (såvidt jeg vet), sågar anti-israelsk. Jeg tar ofte samme trikk som Gule, da slår vi ofte av en prat.Jeg leser Sigurd Allerns spalte i Morgenbladet, den er faktisk ganske god. Selv har jeg vært både i Kiel og København. :)

Trond

06.10.2008 kl.01:05

Herregud Konrad og jeg som hadde tenkt å by deg på en øl neste gang jeg var i oslo. jeg kan jo ikke bli sett med en saom omgåes terrorister. Hjeeelp hva skal jeg gjøre. Jeg har jo skrevet i bloggen din. buhuhu

Konrad

06.10.2008 kl.01:14

Det er verre enn som så! Såvidt jeg husker har du vært positiv til noe jeg har skrevet, og jeg har også sluttet meg til et og annet av det du har skrevet. Hva med McCain han omgås jo en person faktisk har bombet minst ett land sønder og sammen. Ja de er faktisk i sammen parti.

Grenseløs

06.10.2008 kl.01:45

Det er riktig fælt alt som kan komme fram hvis man bare graver litt, gitt... Noen personer kan til og med bli desperat når de ikke finner noe etter gravingen. Palins uttalelser smaker av desperasjon i mccain-leiren, det er sikkert. Det er utrolig hvis ikke Obama blir valgt, men jeg frykter likevel at han ikke blir det. Folks idioti kjenner ingen grenser. Og Fryktens Politikk er alltid veldig effektiv.

Jens

06.10.2008 kl.12:28

Dette passer vel inn i Palins plan som å fremstå som en "folksy hockey mom worried about our safety". Dama vil jo blunke seg frem til det hvite hus akkompagnert av svette patriotiske one-liners! Hun får jo Siv Jensen til å fremstå som et glitrende intellekt! Uansett begynner jevne amerikanere å føle den dårlig økonomien så sterkt nå at jeg tror til og med min favoritt Dennis Kucinich kunne vunnet presidentvalget.

Kapitalismus

06.10.2008 kl.15:03

Synes du overdriver min begeistring for damen litt. Hadde du lest dine egne linker så hadde du jo sett det. Hva gjelder Palin, så var det vel ingen av oss, ihvertfall ikke meg, som trodde at hun var så dårlig skolert på en del områder, deriblant utenrikspolitikk. Og hva skal en si til det? At det er bekymringsfullt? Absolutt. Min favoritt til visepresident var Condolezza Rice, synd hun ikke ville. Dessuten har jeg virkelig sans for Barack Obama, joda han er farlig populistisk når det gjelder NAFTA og frihandel, og litt for mye i lommene på fagforeningene (han mottar faktisk mer penger fra storkapitalistene enn McCain også). Og tilbaketrekningen i Irak kan fort bli farligere dersom man setter tidspunkt. Men Obama resonnerer bra, stiller de rette spm og ikke minst er han villig til å kreve større ofre i Afghanistan og Pakistan. Dessuten tror jeg at han gjennom sin karakter kan inspirere USA til storhet igjen, på samme måte som Reagan gjorde (derav også Obamas beundring for Reagan).Når jeg likevel går for McCain/Palin så er det fordi jeg tror at de grunnleggende tingene med kutt på off.utgifter, skatteletter og frihandel er det som er viktigst for USA nå. Jeg skjønner behovet for skadefryd Trond, men du bør passe deg for å ikke konstrurere i overkant store stråmenn for argumentere mot. Jeg har forsåvidt ikke noe imot å bli stemplet som konservativ, dog er jeg usikker på om jeg passer din semantiske forståelse av begrepet.

Mr. X-files

06.10.2008 kl.15:45

At Sara Pulin er dårlig skolert og innkompetent, kan også være hennes styrke, vent å se, - dessverre.

Trond

06.10.2008 kl.15:51

Kapitalismus: Nå syntes jeg ikke akkurat at Condella Rize er noe som helst bedre. hun har vært skyldig i mye av den politikken som har gått galt de siste 8 årene. Det blir litt rart å si at MC Cain vil kutte offentlige utgifter når han har vært med å drive Irak krigen ogf er villig til å ha styrkene der i 100 år til. For de kostanedene man har brukt på denne undøvendige krigen kunne man hatt en skikkelig helsevesen pluss en kraftig oppgradering av amerikansk infra struktur. Å berundre Reagen er ikke det samme som å beundre hans politrikk. Jeg beundrer Willoch, men ønsker ikke nødvenidigvis at hans politikk skal gjennomføres. Nå har jo Obama fått sine fleste bidrag gjennom private donasjonenr og ikke olje industrien og diverse lobbygrupper. Nå oppfatter jeg heller ikke alle konservative likt, derfor undrer det meg at du og Vampus som konservative støtter så ytterligående konservative som de amerikanske. Det blir litt merkelig at høyre folk i det ene øyeblikket kritiserer verdiene til KRF for i det andre støtte MC Cain Palin.

Trond

06.10.2008 kl.16:09

Mr.X.files: Det kan desverre se slik ut. men nå viser det seg at avhøringende rundt hennes maktmissbruk i Alaska kan komme på banen. Vitenen har allikevel gått med på å vitne. denne rapporten vil komme ut før valget.

Mr. X-files

06.10.2008 kl.22:41

Jeg er imponert over Obama, han er en stor taler/retorikker som verden sjelden har sett maken til (utenom Bill Clinton og vår egen Carl I. Hagen), han er også en sterk intellektuell kapasitet, men er han tøff nok til å evt. gå til krig mot Iran? Han sier han vil sette seg ned og forhandle med Imanene, er han litt naiv? Tror han at han kan forhandle uten at Imanene setter premissene? ....jeg savner mr. goretex, med fornavnet AL, i denne valgkampen, han var/er uhyre sterk.

Trond

07.10.2008 kl.00:03

Uannsett bør amn ihvertfall foprsøke å tale emd dem. Irak burde være skrekk eksempelet på hvordan det ikke skal gjøres. man må huske at dete r stor motstand mot regimet i Iran. Et angrep vil kunne vri på dette bildet.

Kapitalismus

07.10.2008 kl.13:05

Nå tenkte jeg ikke dette skulle bli en debatt om Irak. For det første er det en stor overdrivelse hvor store kostnadene til krigen er. Det har vært på helt andre området at Bushadministrasjonen har brukt penger som en full sjømann. Greg Mankiw professor i økonomi ved Harvard, antok at de fleste økonomer vil svare at pengebruken i Irak ikke ville ha særlig betydning på den amerikanske økonomien. Det er nå så. Når det gjelder Rice, så har hun en utpreget mer realisme i sitt møte med internasjonalpolitikk, og man skal være meget uinformert for å ikke ha fått med seg dette. I tillegg er hun sterk tilhenger av forbedret amerikansk diplomati. Mitt hovedpoeng er dog, man kan være uenig i Rice sin politikk, men Ivy-league professor Rice kan knapt beskylde for å være kunnskapsløs. Når det gjelder Obama så har han gjort en fantastisk innsats ved å få små donasjoner. Likefullt får han mer penger fra lobbyister enn McCain, betydelilg mer! Det var jo en grunn til at han sa nei til offentlig finansiering, etter han først hadde sagt ja, dersom McCain sa ja. McCain sa ja, og Obama fant ut han kunne hente mer penger fra lobbyister og private donasjoner, så han sa nei. Det er forstålig. Obama diskuterer selv disse utfordringene i sin fantastiske bok Audacity of Hope.

Jeg tror også Obama har mer støtte fra oljeindustrien enn McCain, uten at jeg tør å gå god for de tallene.Hvis man følger litt med på amerikansk politikk så vil man lett kunne se at McCain har en fantastisk historie når det gjelder å kutte offentlige utgifter (også latterlig prosjekt i militæret), han har vært en stor kritiker av Eisenhowers "The military Industrial Complex", han har ført en stor kampanje mot earmarking, som er misbruk, itillegg til at han vil kutte i unødvendige statlige programmer og byråkrati. Så McCain har "proven record" på kutt i offentlige utgifter.Det er også hovedgrunnen til at jeg støtter McCain, hva gjelder Palins kristenkonservative standpunkter, så har jeg ingen behov for å forsvare dem. Mange av dem er bak mål, ei heller har hun oppvist imponerende kunnskaper om samfunnsforhold. Mitt poeng er at det er ikke de forhold jeg legger mest vekt på når jeg velger hvem jeg skal støtte.

Trond

07.10.2008 kl.14:24

Når du snakker om offentlig forbruk kan man jo ikke komme bort i fra krigen i Irak. Saken er at det har blitt bukt mer på den krigen enn noen trodde var mulig. det har vært et gigantisk pengesluk i de årene dne har foregått. At Bush og republikanerene selv har drevet en elendig økonomisk politikk i tillegg til dette endrer ikke det faktum. Blandt dem er MC Cain som skryter av at han har stemt med Bush i over 90 prosent av sakene hans.

Hvordan Mc cain her skal presentere et alternativ er meg en stor gåte. At Rize har moderert seg de siste årene er vel ikke så særlig rart, siden flere og flere land ikke gdder å høre på eller bryr seg stort om trusselene fra Bush administrasjonen. At hun kanskje er tilhenger av en annen politikk endrer ikke det faktum at hun er medansvarlig for den katastrofen som har foregått de siste 8 årene. Når det gjelder donasjoner jeg ikke at Obama ikke hadde fått noe fra næringslivet. men å mota fra næringslivet og mota fra mektige loitgrupper er to forskjellge ting.MC Cain ble først tilhenger av en reform i støtten når han fant ut at Obama fikk økonomisk støtte fra langt flere enn ham selv. jeg kan ikke huske å registerere at han har snakket eller kjempet for dette tidligere. MC Cain har støtett Bush i alle år. At han har han har vært en stor kritiker av Eisenhowers "The military Industrial Complex er en av de fine tingende han har gjort. Men da burde han for lenge siden tatt avsytnd fra sitt egent parti og den politikken som driver av republikanerene i senat, komgress og det hvite hus. Saken er at MC Cain har lagt seg på n linje der han er avhengig av og støtter opp om den politikken det ultra kristne høyre driver med. At du syntes det er greit at personer som styrer etter ytterligående religiøse grupper er greit så lenge de er får litt skattekutt er for meg meg skremmende. Da kan man like godt gi Jan Åge Torp og Finn Jarle Sæle makten i Norge.

Konrad

07.10.2008 kl.14:27

Unikt for Obama er at han har fått svært mange små donasjoner fra folk flest, rene folkebevegelsen så vidt jeg har registrert.

Konrad

07.10.2008 kl.21:53

OK, nå har jeg også sett Tina Feys parodi på NBC, og jeg ble et øyeblikk i tvil: hva er den virkelig Palin og hvem er den ondskapsfulle imitasjonen?

Mr. X-files

07.10.2008 kl.22:07

Konrad, det virker som du er veldig flink å kritisere andre mennesker for å være udugelige, du må da være en perfekt fyr, kjekt for deg, finnes ikke mange som deg i verden. Rett skal være rett, man kan kalle Palin for en med lite intelligens, erfaring, og utdannelse, men rettelig er hun kandidat til en av verdens viktigste posisjoner, til og med kan hun plutselig en dag bli den første kvinnelige presidenten i USA, uansett, imponerende hva damen kanskje er i ferd med å oppnå. For ordens skyld, jeg er stor Obama tilhenger, men minner om at "vi" ikke skal undervurdere Palin og Maccean. Jeg husker jeg hadde hadde en hard diskusjon med en BT journalist, som mente Bush er et stort 0, og en klovn, en udugelig gammel alkiss i cowboystøvler fra texas.... ok, sa jeg, kjenner du hans bakgrunn sa jeg? han er en tulling sa journalisten, jeg viste han CVen til Bush, da ble han stille...presidenten har både en glimrende MBA fra Harvard (jada Trond, faren er mektig..), han har bygget opp en stor business i Texas innen olje, eid et suksessfult fotballlag, og vært en fremragende jagerfly pilot i US, marins...ikke verst dette spurte jeg journalisten, han var sur, og snigglet bortover i gangen i BT huset, lukten av alkohol lå igjen..

Trond

07.10.2008 kl.22:52

jeg undervurderer ikke Palin sin evne til å sjarmere mennesker. Bush klarte dets amme han også to ganger. Eller en gang sprøs hvem du spør.Bush har en kjempe utdannelse og gode karakterer , dete r helelr ikke det det står på. Verdimessig har han styrt landet helt forferdelig de siste 8 årene. Fangeleirer, mennneskerettighetsbrudd osv osv.. Du vet at jeg allerede ahr skrevet en rekke innlegg om det. Man komme rikke

til topps hvis man er idiot. Men god utdannelse og sukess i livet er ikke det samme som dyktig president og god dømmekraft. Jeg har mange år drevet politikk med personer som papiret er hellt gemilae. møtt forennings menn som tjener penger som gress. Gjør dette dem til dyktige politikkere og gir deres styre det landet trenger. Nope.

Konrad

07.10.2008 kl.23:02

Vel, dette handler først og fremst om hvor pinlig det må være for Palins naive norske fans. Og for all del, dette har ikke noe med kjønn å gjøre: Hillary Clinton har et intellekt på høyde med Obama, men det har faen ikke Palin. Palin er som Bush, begge er smarte på sitt vis, men intellekt er de blottet for. Hvordan Bush skaffet seg "en glimrende" MBA fra Harvard er jo et mysterium, ja Harvard er glimrende, men jeg skulle likt å se Bush' eksamensbesvarelse. McCain har jeg sans for og dersom jeg hadde hatt amerikansk pass ville ikke valget mellom Obama og McCain vært opplagt. Men et kristenkonservativt, kunnskapsløst fjols er beyond.

Konrad

07.10.2008 kl.23:07

Såvidt jeg vet får de fleste som tar MBA ved Harvard karakteren A, så det sier egentlig lite.

Mr. X-files

07.10.2008 kl.23:17

Konrad: du imponerer meg ikke med din argumentasjon, hvem har sagt at man må ha et stort intellekt for å bli en dyktig president? Viser historien at store statsledere har hatt et stort intellekt? Hva med Ronald Reagen, hvilken egenskaper gjorde han til en populær president, tror du? virker som du er litt sår Konrad..Trond:Jeg er faktisk enig med det meste du skriver over, men vennligst ikke gi Bush skylden for alt vondt i verden, har man ikke en kongress som også har en funksjon i USA?

Mr. X-files

07.10.2008 kl.23:20

Konrad: Vær så snill og ikke underkjenn Harvard som utdanningsinstitusjon, riktignok er det veldig dyrt å gå der, men man kan ikke kjøpe seg en A som du insinuerer.

Trond

07.10.2008 kl.23:33

Mr-X-files: Jeg gir ikke Bush skylden for alt som er ondt i verden, men han er en sterk bidragsyter. Elelrs så setter jeg pris på mange deler av usa og er en sterk tilhenger av Nato meldemskap. Joda Usa har en kongress, men den har kunn hatt demokratisk flertall siden 2006. Bush har kjørt flere vetoer mot den en noen annen kongress i amerikansk historie.

Konrad

08.10.2008 kl.10:59

OK, poenget var ikke en uendelig digresjon om Harvard etc, men uten å avsløre min identitet så jobber jeg faktisk i bransjen og vet hva disse MBA-ene etc representerer.For meg er det likegyldig om Reagan eller Bush var populære. Spørsmålet er kvaliteten på politikken og deres embedsutøvelse. Nei, man trenger ikke et stort intellekt for å bli eller være president, men et minimum trengs for å være en *god* president. USA har hatt en rekke fremragende presidenter, Jefferson, Roosevelt og Eisenhower for å nevne noen intellekt. Bush1 er en historisk parentes, Bush2 vil gå inn i historiebøkene som en utenrikspolitisk katastrofe. Reagen var en glimrende taler, og utover det så hadde han først og fremst historiens gang på sin side.

Mr. X-files

08.10.2008 kl.13:28

Konrad, jeg er enig at det finnes ulike kvaliteter og prestisje hva anngår MBA, Kronprinsesse Matte Merit er et eksempel på det. Men, spørsmålet er må en politiker være akademisk/tung intellektuell? Her på hjemmebane har ikke de intellektuelle lykkes som regjeringsmedlemmer, nevner navn som Bendik Rugås, Victor Norman, Terje Rød Larsen, med flere...det har endt med maveplask. Mens, derimot, statsråder som Navarsete, har lykkes rimelig bra, med bakgrunn som kontordame for Lærum fabrikker og bondekjerring. En av APs mest solide statsråder har bakgrunn som tømmerhogger.

Mr. X-files

08.10.2008 kl.13:33

Jeg er stor Obama fan, og håper han vinner valget, han er sterk retorisk og en smart fyr (kona hans hadde en (dårlig tale, full av floskler, selvfølgeligheter og I have a dream om den romantiske i landet...) men, er han sterk nok til å jevne Iran med jorden? hvis det blir nødvendig? Er han villig til å plassere ut flere FBI agenter i Iran?

Mr. X-files

08.10.2008 kl.13:35

Obama leder suverent på meningsmålingene, jeg er redd at USA på valgdagen vil få kalde føtter og velge Maccean og Pulin. dessverre.

Trond

08.10.2008 kl.13:45

Nå er det vel ikke agenter fra FBI i Iran, men helelr CIA. Usa har stort sett agenter overalt innkluderet Norge tipper jeg. jeg trro faktisk Obama kan vinne denne gangen. Økonomi har ente3ndens til å komme foran både synet på svarte og religion når det virkelig lar seg gjøre.

VamPus

08.10.2008 kl.14:37

Trond: Hva synes du om at Obama sier at hans topp-prioritet er å drepe bin Laden, at det er ok å bombe Pakistan og at han generelt unndrar seg sine tidligere standpunkter om tilbaketrekking i Irak, og fremstår som en større krigshisser enn Bush?Hva synes du om at Obama ønsker å innføre en mer proteksjonistisk politikk for å beskytte amerikanske bønder og næringsliv fra konkurranse?Hva finner du fascinerende med Obamas helsepolitikk? Og hva synes du om en senator som i løpet av sine 5 år i senatet har rukket å skrive to selvbiografier, men enda ikke satt navnet sitt på et eneste lovforslag?Hvilke skattelettelser støtter du Obama i - og hvorfor?I det hele tatt - er det noe POLITISK du er enig med han i - eller synes du bare at han er flink på talerstolen? For jeg har til gode å finne en Obama-tilhenger i Norge som i det hele tatt har noen som helst formening om hvor han står politisk, og det ville jo glede meg om du var den første.Jeg tror Obama vil gjøre det helt ok som president. For selv om han sier at han helt uten forbehold vil sette seg ned å føre dialog med all verdens drittsekker, men det er vel rørende naivt - om ikke grenseløst idiotisk - å tro at en president av USA vil føre dialog dersom en ambassade blir angrepet og amerikanske liv går tapt, uten noe som helst represalier.

I hvert fall om han ønsker gjenvalg. Tør også minne om at Bill Clinton bombet Irak i 1998, bombet serberne i Bosnia og gikk inn - og tapte - i Mogadishu, Somalia. Troen på at en president fra Demokratene er så himla mye mer fredeligere innstilt enn Republikanerne er i beste fall kunnskapsløst.Og ja - jeg foretrekker fortsatt Sarah Palin og John McCain, og har bestilt matskåler til Pusedyr med "Cats for Palin"-logo.

Trond

08.10.2008 kl.15:17

Vampus: isåfall vil han ihvertfall forsøke å ta de personen som sto bak 11 september. ikke finne på opp fiender for å gå til krig mot et alnd for de det ikke følger innteressene til olje selskapet til Dick Chenny. Hvilken undradgelse er det du snakker om. han setter ihvertfalle n tidtabel, men MC Cain gjrene vil ha styrkene der i over 100 år. MC Cain støttet denne krigen pluss fangeleirene på Cuba pluss retten til å torturere fanger. Bombe Pakistan? du leser for mye Palin propeganda nå igjen.Men siden du stiler spørsmål når jeg stilelr deg spørsmål.Helsepolitikken finner jeg bra fordi jeg er for et helsevesen for alle i mottsettning til en liten klikkNår det gjelder en proteksjonistisk politikk er han ikke stort verre enn MCCain.Men la meg få svar på det jeg var ute etter nemlig: Hva finner du så fasienredne med thhe patriot act?Krigen i Irak?Fangeleirene på Cuba?Redusering av ytringsfrihet og rettsikkerhet?Hva fiunenr du virkelig så fasinerende med det ytterligående kristne høyre i usa siden at du støtter de så blint. Det svarer veken du eller andre høyrefolk på. så overhodet. jeg har gitt sdeg og dine meningsfeller ikelig anledning til å svare på dette, men angrepe r det beste forsvar ser det ut til.

Det er fortsatt en frper i deg etter så mange år. Dialog er en fæl ting eller hva? Vi ser jo hvordan det har gått de siste 8 årene, men dete r vel kun den fæle venstrevridde pressen som har kommet med løgn eller hva?

Konrad

08.10.2008 kl.17:22

Å ha intellekt handler ikke om akademiske grader og fin utdanning. Navarsete har intellekt nok. Det samme kan vi si om McCain.I internasjonal politikk har republikanske realpolitikere ofte vist seg mer effektive enn D. Johnsen trappet opp Vietnamkrigen, men Nixon fikk slutt på den. Nixon fikk åpning mot Kina. Et viktig unntak fra denne regelen er Bush. i opptrapping til Afganistan viste regimet godt realpolitisk håndtverk. Men Irak-eventyret viser det motsatte, selv om invasjonen isolert sett var en suksess (og okkupasjonen en katastrofe).Å snakke om å jevne Iran med jorden er jo helt absurd. Dersom Irak-eventyret var en katastrofe, vil et angrep på Iran være det samme x 10. Og grunnlaget for noe slikt vil være like tynt.

Mr. X-files

08.10.2008 kl.18:09

Kunne vært interessant å høre hvordan Konrad støtter seg militært og politisk på at en evt. krig mot Iran vil være 10 ganger så stor fiasko som krigen mot terroristene i Irak ? Imanene som undertrykker Iran har ikke nødvendigvis stor oppslutning blant de unge militære i landet. I stor grad er befolkningen klar for revolusjon i Iran, uran problematikken kan være et allibi for å redde befolkningen der. Til slutt, er du sikker på at krigen i Irak er en stor fiasko?

Mr. X-files

08.10.2008 kl.18:10

Er også interessert i synspunkter fra Trond, jfr. over, takk.

Mr. X-files

08.10.2008 kl.18:42

Kan ikke annet enn å skratte høyt av denne Konrad, han skriver at man kan ha et høyt intellekt uten å ha gått på skolen, ja, jeg er helt enig, men alle som tilhører det akademiske miljø mener det motsatte, ergo Konrad er en drosjesjåfør :-)

Trond

08.10.2008 kl.19:59

Mr X-Files: De liker nok ikke sine imaner, men en amerikans tilstedeværelse ville gjort situasjonen mye verre. Dete r mye symbolik ute å går og tro meg et militært angrep ville vært som søtt musikk hos imanene og andre terror grupper i midtøsten. Dette er ikke bare mine ord, men ordene fra den kvinnelige nobels fredspris vinner fra Iran.

Konrad

08.10.2008 kl.20:03

Mr X-files, dette er bare tøv. For første så har Konrad en høyere akademisk stilling ved et større norsk universitet, men dette handler ikke om meg. For det andre, intellekt har ikke noe med vekttall å gjøre, men utdanning pleier å styrke intellektet - men muligens ikke for Mr? Man skal være temmelig kreativ for å betegne okkupasjonen av Irak som en suksess. Selve invasjonen (isolert sett) var en suksess, men deretter gikk det meste galt i lang tid - dette er så opplagt at det ikke er vits å diskutere det.Iranerne er mer nasjonalistiske enn irakerne var, så en motivasjonen vil være sterkere, Iran er 3 ganger så stort som Irak, etcetc. Hva skal så poenget med en invasjon av Iran være? Å hindre at de henger homofile? Det er jo et aktverdig mål, men midlene og kostnadene vil være helt ute av proporsjon med målet. La oss droppe denne diskusjoenn.

Mr. X-files

08.10.2008 kl.21:00

Konrad: For ordens skyld, jeg betviler ikke at du er en intellektuell akademiker som sitter og flytter papirer på en eller annen læreinstitusjon. Så til Irak krigen. Amerikanerne har betalt en høy pris (4 000 døde amerikanske soldater og 3 bill usd) for å få fjernet Saddam Hussein og hans terrorregime. Vi er heldige som har vært med som gratispassasjerer. Hva om USA hadde trukket seg ut av Irak når de slet på sitt verste, Al Quaida ville jublet og feiret med å voldta kvinner og skjære halsen av deres menn og barn, og fylt tomrommet med terrorceller.Krigen i Irak har gjort mer enn å stabilisere situasjonen i landet, det har også vært strategisk viktig i å bekjempe terror. Krigen i Irak har ikke vært en ubetinget suksess, men nødvendig.Ha en fin kveld Konrad!

Mr. X-files

08.10.2008 kl.21:06

konrad, når det gjelder Iran, så er det å hindre at landet utvikler atomvåpen, som ikke bare kan slette Israel med et trykk, men også Norge. Hvis Imanene blir utsatt for et sterkt press, kan man ikke vite om de da kan trykke på atomknappen. En krig mot Iran, vil frelse menneskene som lever underkuet imanene. Jenter henges på torget til allmen skue, etter å ha blitt voldtatt, og dermed blitt straffet som en hore, - hengt. Der små barn piskes for å ha stjelt et eple. Blir Maccen president, kommer han til å gjennomføre en 3 dagers bliz regn krig mot strategiske mål i iran., vent å se.

Trond

08.10.2008 kl.21:12

Saken er at krigen aldri sulle ha startet i utgansgpnktet. Det fantes ikke et eneste bevis på det Bush hevded. I ettertid har de nærmest innrømmet at de hadde feil uten at det har fått noen som helst konsekvenser. det eneste Irak krigen har bidratt til er å samle det som er av terrrister i midtøsten til en kjempe fest i Irak. Kriminalitet har gått i været og grunnen til at dødstallene i baghdad går ned er fordi folk har flyktet fra der i store masser. Beksjmepme Irak hadde ikke noe som helst å gjøre med terror, men kun økonomi. den dagen Hussain ville handle olje i euro og ikke dollar måtte Bush gå til angrep. Eller rettere sagt Halliburton. Quaida var uikke Irak før krigen, men trakket være Bush er de der nå i likhet med flere andre terrorgrupper.

Trond

08.10.2008 kl.21:14

Mr X-files: Bør man ikke lytte til opposisjonen i Iran som sier at det kommer til åbli en katastrofe,. tror du de tuller? Sakene r at man risikerer å gjøre fanatisene enda sterkere enn de noen gang har vært.

Mr. X-files

08.10.2008 kl.21:22

Joda du har noen poeng der Trond.

Mr. X-files

08.10.2008 kl.21:41

Lag gjerne et tema om Iran ved en annledning Trond, et fantastisk flott land, med rike ressurser, selv har jeg vært i fjellene der og stått på ski, ufattelig bra, man så egentlig ikke så mye til det vonde, bortsett fra standarden på enkelte ting da. Men, jentene gikk i burka, slik at ikke andre menn skal få stågjøk.

Trond

08.10.2008 kl.21:50

Jo skal nok gjøre det med tider. men dete r en del andre ting i køen ført. Nå for tiden er jeg syk og har derfor ikke krefter til å skrive lange temaer. En ting er fordel med Miss Iran. Og dete r at man vet emd sikkerhet at det er personligheten som teller.

Mr. X-files

08.10.2008 kl.22:22

hehe..god bedring.

Mr. X-files

09.10.2008 kl.09:12

AP politiker Sara Kahn har ringt til spåkoner for mange hundretusener kroner. Jeg mener at hele saken stinker, dette bør du lage en blogg om.

Trond

09.10.2008 kl.14:04

Tror ikke det. det er nok annet å skrive om.

Mr. X-files

09.10.2008 kl.15:23

Hva om å lage en blogg om finansuroen i verden da, det anngår oss alle. Hva syns du om at ledelsen i AG (verdens største forsikringsselskap) feiret redningspakken fra staten med å drikke champagne og feire med spa til 2 millioner kroner da? Jeg mener de burde vært arrestert..

Trond

09.10.2008 kl.16:26

Jeg trro ikke at jeg skal lage en blogg for hvert tema som er viktig. Det er vanskelig ok å etablere en blogg med mange lesere og jeg har i dag allerede tre stykker. Te,ma er viktig og jeg komemr nok til å ta det opp flere ganger. Mne jge lager helelr flere kategorier i denne bloggen en å opprette enda flere blogger.

Mr. X-files

09.10.2008 kl.16:34

oppsss..missunderstanding, jeg mente tema finans, ikke lage en helt ny blogg, men skrive om temsaet under trond.blogg.no.

Mr. X-files

11.10.2008 kl.19:49

Konrad som president of the US in 2012, i følge han selv så er han overkvalifisret intellektuelt og akademisk til verdens viktigste verv... :-)... jaja, viktig å drømme litt der han sitter og støver ned på et ellerannet kontor...i følge han selv så er det et universitet....

Konrad

11.10.2008 kl.23:02

Dersom du skal drive harselas med Konrad, så gjør det på Konrads blogg, eller helst din egen.

Skriv en ny kommentar

Trond Wathne Tveiten

Trond Wathne Tveiten

37, Skien

Opprinnlig fra Skien, men er nå bosatt i Bergen. Har vært aktiv i venstre og unge venstre i mange år. Har hatt flere verv både på lokal og nasjonalt nivå. Er ute etter å forandre verden til det bedre hvis det lar seg gjøre.

Trond Wathne Tveiten

Promoter siden din også

Kategorier

Arkiv

hits