Håkon Lie død, men minnene om overgrepene lever videre.

josephmccarthy

er han død. Forbilde hans døde for mange år siden. Men Håkon Lie videreførte hans arbeide.

bushhead2

Da er det bare en igjen. Han er hjernedød, men allikevel kroppen lever.

21 kommentarer

Konrad

25.05.2009 kl.18:47

Vi får la Håkon Lie hvile i fred, og det er ingen grunn til å late som han er et godt forbilde.

Trond

25.05.2009 kl.18:53

Han var nok et produkt av sin tid og jeg skal la ham hvile i fred. Men den ukritiske linjen media og en del sosialdemokrtar legger seg på syntes jeg er feil.

Grenseløs

25.05.2009 kl.18:58

Det synes jeg også. Og jeg synes overgrepene hans burde ha blitt trukket fram igjen i full offentlighet, fordi det er så veldig viktig å sette søkelyset på slik forferdelig oppførsel.

Konrad

25.05.2009 kl.19:12

Trond: Ja, helt enig.

Skybert

25.05.2009 kl.19:21

Hadde det ikke vert for denne mannen, hadde ikke dere levd i det velferdssamfunnet som finnes i dag.

Trond

25.05.2009 kl.19:24

Det har du faktisk ikke noe grunnlag for å komme med.

Erik Strand

25.05.2009 kl.19:26

Vi bør minnes fortidens overgrep. men det viktigste er å rette søkelyset mot de mange som i dag blir ofre for barnevernet, psykiatrien og et korrupt rettsvesen.

Grenseløs

25.05.2009 kl.19:31

Jeg skal lese Lund-rapporten igjen og diverse annet viktig materiale i de neste dagene.

Skybert

25.05.2009 kl.19:55

Ånei? Dersom du trur at de godene du har i samfunnet i dag, hadde vert tilstede uten Gerhardsen og Lie ved sin side må du tenke deg om en gang til.

Grenseløs

25.05.2009 kl.20:01

Heltedyrkelse er generelt sett uheldig. I dette tilfellet blir det definitivt noe sykt over det.

Trond

25.05.2009 kl.20:01

Igjen har du ikke noe som helst grunnlag for dine påstander. Det er det samme som jeg skulle ha sagt at at hadde det ikke vært for Hitler så hadde vi ikke fått autobahn.Så du mener at overgrep forsvarer alt. Til og emd dine udokumenterte påstander?

Skybert

25.05.2009 kl.20:46

Så det at Lie var en sterk politiker innen AP, det partiet som faktisk ga grunnlaget for vårt samfunn i dag spiller ingen rolle? Han betydde ingenting? Det at han va med å skapte FN, og var med på skaffe oss militære styrker for å beskytte oss betydde heller ingenting? Hans arbeid for arbeiderfolket og dei sine retter, spilte heller ingen rolle? Det at han var med å få folk i arbeid og var med å bygge vårt samfunn spiller heller ingen rolle? Jeg har ikke kommentert noen ting om overgrep, for det har ikke jeg kunnskap nok om å kommentere.

Trond

25.05.2009 kl.20:50

Trro du hylelr personen litt vel urkritisk her. Ikke kom her å gi fyrne æren fior FN. han var en partisekretær og han gikk alt for langt utover sin e fullmakter,.. Han overvåket perosner i ren bush og mc Carthy stil og satt rettstaen og rettsprinnsiper til side. Krigsveteraner og alle som var uenige emd ham fikk gjennomgå. han gjorde skade på en rekke mennesker og slapp unna med det fordi ingen turde å sette seg opp mot ham. Han hadde elsker Bush.

Skybert

25.05.2009 kl.21:02

Jeg sa han var med på å skape FN, jeg gir ikke han all kredit for at FN blei oppretta for det kan jeg ikke. Han var med i den norske delegasjonen da FN blei danna i San Francisco. Fakta vennen min, er at det samfunnet du lever i dag er resultat av mange byggesteiner som blant anna Lie var med å la.

Trond

25.05.2009 kl.21:05

Han var nok med å skape byggestener som en overvåkningstjensete og et sterkt statsapperat som arbedierpartiet kan missbruuke som de vil selv når de ikke har makt. det er utrolig hvordan personer som deg glatt bare overser forbryttlellsene til mannen. Mange gode menn og kvinner måtte lide for hans ugjerninger.

Skybert

25.05.2009 kl.21:38

Opp i gjennom årene har mange gode menn og kvinner måtte lide under mange forskjellige omstendigheter. Det er ikke bare Lie som har oppført seg skittent, og ja han gjorde kanskje ting som i dag vil bli sett på galt. Men uten denne mannen hadde vårt gode samfunn sikkert ikke eksistert.

Trond

25.05.2009 kl.21:52

jo det hadde faktisk. Han var ikke en magiker ppå noen som helst måte. Å til og emd Gerhardsen var kritisk til fyren, men han manipulerte seg videre som en annen slim ål. Å gi han krdetitten for at det nroske samfunnet er som i dag er løgn. Fyren var en partisekretær. Aldri statsråd eller hadde en folkevalgt verv.

Konrad

25.05.2009 kl.23:10

Skybert: Det er ikke noe argument at "mange gode menn og kvinner ....". Håkon Lies omsorg for de narkomane ga ham en stjerne i boka hos meg.

T J

26.05.2009 kl.12:15

Lurer på om det er Vårherre som har tatt kvelden,siden en som kaller seg Skybert snakker om H.L nermest som en gud.Det man synes å glemme er at,når man snakker om velferdsstaten,så tar man ikke med arbeiderbevegelsen med i regnestykket.Det var derifra ideene kom fra.Husk at du fikk ikke være medlem i LO uten partiboka i orden.H.L var en tyrann uansett hva man nå etter hans død finner på å opphøye ham til,og de at Freppere nå tar mannen til sitt bryst sier sitt.T J

Gråpus

03.07.2009 kl.10:49

Svært sort/hvitt på denne bloggen. "Den som forenkler virkeligheten, beveger seg bort fra den." Vi bør være i stand til å anerkjenne de bedre sidene ved drittsekkene.

Trond

05.07.2009 kl.12:37

Kanskje det, men media har i en land tid bare annerkjent de gode siden med denne drittsekken. Det har også de fleste sosialdemorkratiske bloggerene har gjort det samme.

Skriv en ny kommentar

Trond Wathne Tveiten

Trond Wathne Tveiten

37, Skien

Opprinnlig fra Skien, men er nå bosatt i Bergen. Har vært aktiv i venstre og unge venstre i mange år. Har hatt flere verv både på lokal og nasjonalt nivå. Er ute etter å forandre verden til det bedre hvis det lar seg gjøre.

Trond Wathne Tveiten

Promoter siden din også

Kategorier

Arkiv

hits