Feig Vigrid leder

Vigrid-leder Tore W. Tvedt hevdet i retten at han var feilsitert da VG gjenga ham på sterkt jødefiendtlige utsagn. Men å snakke med en jødisk journalist ville han ikke

Maken til feig mann skal man lete lenge etter. Komme emd den ene groteske utallesen om jødene og 2 verdenskrig gjør han, men å tøre å forsvare utallesene det vil han ikke.
At dette var en jødisk journalist gjør jo dette enda mer inntresant. Bare det at en jødisk journalist gi muligheten til Tore Tvedt å forsvare seg sier jo bare hvor viser et utrolig storsinn fra det Jødiske miljøet etter min oppfattning.
Ni Tore Tvedt er som naziuer flest feige ubruke tullinger.

34 kommentarer

Martin

13.10.2006 kl.16:39

Enig med deg her, Trond. Jeg beundrer den jødiske journalisten. Ellers vil jeg si at jeg synes han fortjener straff. Jeg er selv en sterk beskytter av ytringsfriheten, men når den går over til oppfordringer til drap på jøder som Tvedt har kommet med, da mener jeg at det går over streken for hva vi skal tolerere. Drapstrusler og oppfordringer til drap er noe vi burde ta svært alvorlig.

Knut Stian Olsen

13.10.2006 kl.20:11

Martin: Du er ikke sterk nok "forsvarer" av ytringsfriheten når du vil straffe noen som sier noe du misliker

Martin

13.10.2006 kl.20:25

Til Knut Stian: Ytringsfriheten skal ikke brukes til oppfordring av drap.Det har ikke å gjøre med om jeg misliker det eller ikke (noe jeg som sagt gjør) men det har faktisk å gjøre med at noens liv kan bli i fare pga utsagnet som faktisk oppfordrer til å ta nettopp det livet. Skal det f.eks ikke få noen konsekvenser om en statsleder går ut å slenger med kjeften om at et folkeslag skal utryddes?....det var folk som en gang i tiden ikke tok slikt alvorlig, og se hva som skjedde.

Knut Stian Olsen

13.10.2006 kl.22:29

Det var mange sammensatte årsaker til at slike ting hendte, men en av årsakene var ikke at de hadde mer ytringsfrihet enn det vi har i dag. Det var heller motsatt, at slike holdninger kunne ulme i en befolkning som IKKE hadde en sterk rett til fri ytrring...

z

14.10.2006 kl.11:20

hei Martin jeg håper noen dreper deg

Trond

14.10.2006 kl.11:55

Slike kommentarer kan du spare deg for.

z

14.10.2006 kl.12:00

jeg kunne ha spart meg, men jeg har lyst til å se hva Martin har å si om det

Trond

14.10.2006 kl.14:46

Hvor hr da lyst til å sette grensen Martin. Vil du da også straffe krikeledere som hengerb ut bhomofile som pedofile osv osvÅ ta slike utalleser alvorlig betyr nødvendigvis ikke at man bør forby dem.

Martin

14.10.2006 kl.14:50

Det eneste området jeg vil sette grensen på, er når det kommer til drapstrusler.

Trond

14.10.2006 kl.14:52

Men har hans truet en spesiel person?? Sakene'her er at han hevder at han vil utrydde folk, det går faktisk ikke inn under definisjonen drapstrusler.

Martin

14.10.2006 kl.15:18

Når han hevder på sin nettside at jødene burde utryddes for å sikre verdensfred, da burde vel dette regnes som en drapstrussel rettet mot enhver jøde?

Trond

14.10.2006 kl.15:23

Egentlig ikke. Han har ikke truet et individ direkte. Ei har han heller oppfrodret folk til å gå løs på jøder.

z

14.10.2006 kl.16:13

Jeg har flere ganger oppfordret folk til å drepe fjortiser og de som hører på nu-metal/mallcorejeg har også gitt folk direkte drapstrussler på internetgår jeg over grensen?

Martin

14.10.2006 kl.16:29

Til Trond: Vel, nå henger jeg meg uansett ikke opp i om Tvedt får bot eller blir fengslet eller hva han blir. Han kommer til å fortsette med sin ekstremisme uansett. Jeg synes det er dumt at media gir ham så mye oppmerksomhet så han får enda mer kjøtt på beina i sin lille nazi-klubb.Til z: Jeg synes det blir å gå for langt, ja. Men så spørs det også om folk forstår om det er tull eller ikke. Men jeg respekterer at andre mener noe annet.

Trond

14.10.2006 kl.16:33

Martin: Jo det er jeg ikke unig med deg i. Men slik er det media fungerer uheldigvis boe som har blandt annet ført til klovnen Carl I Hagen har blitt så stor som han har.

z

14.10.2006 kl.16:46

så det er avhengig om man tuller eller ikke?ingen av mine direkte drapstrussler var seriøst ment, men hvorfor det skal være en grense

Martin

14.10.2006 kl.16:50

Selvsagt. Man må jo kunne få lov å tulle med det. Om den parten du "truer" er innforstått med at det ikke er alvorlig ment, da skulle det jo ikke være noen grunn til å reagere på det heller. Selv om det er en humor jeg har lite sansen for, men det har jo ikke noe med saken å gjøre. Derfor kommenterte jeg ikke det du skrev heller. Bare syntes det var temmelig barnslig, men jeg forstod jo at du prøvde å komme med et poeng og at du ikke mente det bokstavelig.

z

14.10.2006 kl.17:56

faktisk så håper jeg at du blir drept, men det er ingen trussel eller oppfordring

Helle

14.10.2006 kl.18:17

Næmenn... Var da fælt da, har du ikke bedre ting å håpe på så syns jeg nesten synd på deg, "z". Men bare nesten. Glad Martin lever jeg. =)

z

14.10.2006 kl.18:33

hvorfor skal halve internet synes synd på meg hele tiden?

Martin

14.10.2006 kl.19:15

Til z: det kan jo ha med det åpenbare hatet i deg som ønsker at folk som mener noe annet enn deg skal bli drept. Må være tungt å gå rundt med et slikt hat.

z

14.10.2006 kl.20:28

jeg liker tungt :)

Mattias

16.10.2006 kl.12:57

Tilbake til tema: Jeg syns Tore W. Tvedt fortjener straff for det han har sagt. Jeg mener slike utsagn ikke hører hjemme i vårt land(som skal være et trygt og godt land å bo i). Utsagn som oppfordrer til drap er såpass alvorlig, at de burde vært forbudt. Det som sies om tull er jeg også enig i, dersom begge parter forstår(/mener) at det er tull er det helt greit. Men hadde det vært opp til meg hadde ikke Tore W. Tvedt sluppet ustraffet unna. For øvrig syns jeg "z" har spicet opp bloggen litt, men ikke på en helt saklig måte.

Martin

16.10.2006 kl.14:44

Godt å se at vi er enige om dette, Matthias. Første gangen vi faktisk er enige kanskje..? =)

Trond

16.10.2006 kl.15:03

Vel forandrer ikke det faktum at jeg ikke er enig med dere.

Conad

17.10.2006 kl.01:10

Jeg mener at Tvedt og andre nek bør bekjempes med andre midler enn forbud. Ytringsfriheten bør være ekstremt stor - og politiske oppfatninger (også nazistiske) må i demokratiets navn alltid tillates.Imidlertid må direkte trusler mot enkeltpersoner hindres - fordi der ytringsfrihet kommer i konflikt med liv direkte må den vike. Ytringsfriheten er veldig viktig - men ikke viktigst. Dermed Z, noen av dine uttalelser her er over streken om de tas seriøst. Ang. "tulle-trusler" - hvem skal bestemme om uttalelsen skal tas seriøst (der begge er med på leken er saken grei, men hva om "offeret" faktisk tar det seriøst)?Stemmer det du sier i forhold til oppfordringer om fjortiser + diverse trusler synes jeg det vitner om at du burde ta deg en pust i bakken mens du tenker igjennom dine argumenter. De er åpenbart i tynneste laget.

z

17.10.2006 kl.11:59

Mattias:kanskje vi burde gjøre islam ulovlig siden det er en religion som oppfordrer til drap (kan komme med mange eksempler fra koranen, handlinger og utsang fra deres profet og ledere)Conad:jeg synes synd på de som tar ting på internett seriøst

Conad

17.10.2006 kl.23:57

Z, ja det gjør du nok. Om du vet hvem jeg er og hvor jeg bor, vil jeg ikke skille på seriøsiteten i trusselen du kom med utfra hvilket medie du måtte bruke..... selv om mediet skulle være internett!

Pål

21.10.2006 kl.14:07

Ytringsfriheten er ikke den absolutte menneskerett, den har begrensninger, se på vårt eget lovverk.Er noen få tomskallers rett til å ytre seg viktigere enn mange andres rett til å ikke bli mobbet eller truet?Etter andre verdenskrig satte FN klare regler for forbud mot rasistiske ytringer og organisering.Men nå er krigen "glemt", og slike grupper er "ikke så farlige" lenger. Vi får vente til neste gang.Bibelen oppfordrer forresten også til drap og undertrykking.

Trond

21.10.2006 kl.14:50

Det er ikke snakk om [ ha glemt krigen s][ overhodet, men jeg tror ikke at det tanker og ideer som var grunnen til dem lar seg bekljempe med senur og fengsel. Hvis logikken din skullde holde vann burde man få lov til å forby kommunismen, kristendommen og Islam.

Martin

22.10.2006 kl.16:43

Til Pål: Nei, bibelen oppfordrer ikke til drap og undertrykking. Se hva Paulus og Jesus sier om dette...ja, inkludert alle andre apostlene Jesus hadde.

z

24.10.2006 kl.16:56

tullprat Martin. bibelen oppfordrer til drap flere steder og Jesus sier jo at han skal brenne verden

Martin

25.10.2006 kl.03:34

Til z: Dette er isåfall i forbindelse med dommen. Det er overhodet ikke tullprat. Jesus og apostlene hans oppfordrer ikke en eneste gang til at vi mennesker skal undertrykke, skade eller drepe hverandre.

z

26.10.2006 kl.00:20

Evangeliet etter Matteus 10:34 Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.Evangeliet etter Lukas 19:27 Men disse fiendene mine, som ikke ville ha meg til konge, dem skal dere føre hit og hogge dem ned foran øynene på meg!'» Apostlenes gjerninger 3:23 Hver og en som ikke hører på denne profeten, skal utryddes av folket.'

Skriv en ny kommentar

Trond Wathne Tveiten

Trond Wathne Tveiten

37, Skien

Opprinnlig fra Skien, men er nå bosatt i Bergen. Har vært aktiv i venstre og unge venstre i mange år. Har hatt flere verv både på lokal og nasjonalt nivå. Er ute etter å forandre verden til det bedre hvis det lar seg gjøre.

Trond Wathne Tveiten

Promoter siden din også

Kategorier

Arkiv

hits