Vil sikre 26 meter bred motorvei M Men ikke noe til kollektivtrafikk

Vil sikre 26 meter bred motorvei M Men ikke noe til kollektivtrafikk

OSLO: Frp ble avvist i Stortinget da partiet foreslo å sikre at den fremtidige firefelts motorveien på E18 fra Larvik til Telemark blir 26 meter bred.

Dette er noe jeg finner meget fantastisk og det viser jo hvor prioriteringende er hos det partiet. I flereår har FRP skiket og hylt om hvor mye penger bybanen i Bergen kommer til å koste. De har ikke noen gang sørget for økte bevilgninger til verken bane eller buss. Og bare vent hvis det blir snakk om å bygge høyhastighetsbane kommer de til å hyle om kostnader som vil føre det til verre kår for folk flest. Men byggmototrveier i alle retninger og helst 25 merter, ja det har de råd til. Nå er jo kanskje ikke dette er så rart for et parti som mener at miljøbeveglsen egentlig er en stor konspirasjon. Hvor de skal gjøre av alll trafikken i byene uten å rive ned hus og flytte alle menneskene har de selvfølgelig ikke tenkt over. Men når parti legger opp politikken på åremål kan man ikke vente seg annet.

5 kommentarer

Mathias

18.06.2006 kl.21:49

Dette minner meg mye om Iran, som har totalt nedprioritert jernbanetrafikken. Mellom storbyene Teheran (16 millioner) og Esfahan (6 millioner i provinsen) går det et tog om dagen, til gjengjeld har de måtte være bedre enn de europeiske landene, da de har bygget ikke en to felts motorveg, nei en tre felts motorveg. Poenget er jo at det er jo akkurat dette Frp vil gjøre i Norge, bygge flere veier, helst breiere, og nedprioritere jernbanen, helst legge den ned. Derfor mener jeg at Iran er Frps ukjente modellland.

Knut Stian Olsen

18.06.2006 kl.23:52

Å sammenligne bybanen i Bergen med firefelts motorvei mellom larvik og telemark blir litt søkt egentlig.Norsk infrastruktur lider i dag under dårlig prioritering og planlegging, vi ligger 30 - 60 år etter våre naboland når det gjelder nasjonal infrastruktur.Dette har jeg skrevet mer om i min blogg ;O)

Trond

19.06.2006 kl.00:07

Det jeg legger fokuset på er hvordan FRP aldri har penger når det kommer til kollektivtiltak. Hvordan de alltid bruker sparekvniven når det kommer til kollektivtilak. Men når det kommer til evi har de alltid penger i massevis.End el vei treng å forberdes, men det bør skje i en plan der både bane og buss blir kraftig bygd ut og ikke på bekostning av dem.

MAX@NUS.NO

21.06.2006 kl.19:24

FRP vil bevilge milliarder til veibygging i norge, spesielt veien til svinesund, pga. handlingen der pga. dyr mat og brennevin i norge. Dette vil vi gjøre med utenlandsk arbeidskraft så ikke venstre og andre har det argumentet at dette vil gi inflasjon.Også her har fRP rett, de vil bygge ut norsk infrastruktur som et verktøy til økonomisk vekst.Meld dere inn i FRP og bli aktiv stemmesanker som undertegnedeMax Anus.

Trond

21.06.2006 kl.20:21

har vi argumentert at utenlnsk arbeidskraft vil føre til innflasjon?? Kom til å hørepå Hagen her i Bergen da han sa hvordan skulle bygge veiene. Hente inn 12000 polakker og etter jobben var gjort sende dem tilbake. Opps han glemte at det var noe som het eøs avtale, ikke dårlig etter å ha vært 30 år stortinget.Vei vei og vei. Ikke mye rom for miljø, bane buss og andre alternativer. men nå er jo miljøpolitikk fraværende i frp.

Skriv en ny kommentar

Trond Wathne Tveiten

Trond Wathne Tveiten

37, Skien

Opprinnlig fra Skien, men er nå bosatt i Bergen. Har vært aktiv i venstre og unge venstre i mange år. Har hatt flere verv både på lokal og nasjonalt nivå. Er ute etter å forandre verden til det bedre hvis det lar seg gjøre.

Trond Wathne Tveiten

Promoter siden din også

Kategorier

Arkiv

hits