Hvilke rolle har barna



Enkelte av de argumentene som har blitt brukt er; Ja men vi tenker jo på barna. Latterlig argument er det jo selvfølgelig. Denne snutten tar opp denne problemstillingen.

7 kommentarer

TB

24.01.2007 kl.23:08

Hei Trond.Jeg mener ikke d er et lattelig argument at man skal tenke på barna. Jeg har selv fått 3 barn å tror jeg kan si at jeg ser hver dag viktigheten av å ha både mor og far. Menn og kvinner er så forskjellig...( Har vært gift i 7 år :) ) Å nettopp denne forskjellen tror jeg faktisk barna trenger. Men det trenger ikke å bety at barna blir unormale. Jeg tror at hvis vi ikke skal kunne si at noe er naturlig og noe unaturlig vil man måtte sette en grense som ingen er enig i hvor skal stå. For hvorfor skal din grense være mer rett enn noen annens. Jeg forstår at du setter friheten høyt :). Men er redd for at du engang møter deg selv i døra når grensen har blitt strekt utover det du ønsket i utgangspunktet. Jeg tror en mor og en far er noe av det mest naturlige du kan få. Derfor bør det også være sånn. Jeg skjønner godt at for de det angår er dette helt forferdelig, men av og til vil jeg sette det jeg tror er best framfor frihet.

Bo Widegren

25.01.2007 kl.00:50

Själv bög och har barn och barnet har tillgång till ytterligare två vuxna som älskar henne om mor eller far skulle falla bort. Vet därför att föräldraskapet handlar om kärlek till barnet inte vilket kön föräldern har. De som anför skälet naturligt eller mest naturligt sätter bara ytterligare en värdering till sin egen prioritering. Vilket är mest naturligt vänsterhänthet eller högerhänthet. En gång i tiden ansåg man högerhänthet var mest naturlig varför vänsterhänta barn tvingades göra våld på sig själva för att svara mot det som ansågs "naturligt". I dag har man guskelov kommit fram till att det är starkt hämmande för vänsterhäntas utveckling att tvingas till högerhänthet. Barn till homosexuella - liksom heterosexuella - föräldrar vill bara bli älskade av den förälder de har. Fördomarna blir inte mindre därför att man åberopar "det mest naturlige"

TB

25.01.2007 kl.19:53

Jeg vil aldri sette spørsmålstegn ved homofiles kjærlighet til sine barn, ingen har vel påstått at homofili påvirker individets evne til å elske. Men det er ikke dermed sagt at det er naturlig. I eksemplet om høyre og venstre hånd vil jeg komme med følgende påstand. Man kan ikke sammenligne det å ikke få barn med det å ikke få skrive med venstrehånden. Fysisk sett er det umulig at to kvinner eller to menn kan få barn. Så i dette bildet som brukes mener jeg man må si det slik: Hvis en vensterhendt person mister armen, men nekter å godta dette. Han påstår at det kan han fikse ved å la en annen venstrehendt skrive for seg. Hørres det naturlig ut ? Synes det er rart å bruke bilder om hender når vi snakker om barn men men....:) Vil bare presissere at dette overhodet ikke har med evnen homofile har til å elske å gjøre. Men at noe må kunne sies å være naturlig eller ikke. Det betyr heller ikke at jeg skal se ned på homofile, men det betyr også at respekten må gå andre veien. Mitt spørsmål er da? Kan homofile og deres meningsfeller respektere at andre synes homofili er unaturlig ?

Trond

25.01.2007 kl.20:57

TB: dette er ikke frihet for frihetens skyld, men det faktum at jeg faktisk tenker på baran. Barn trenger å møte begge kjønn, men ikke nødvendigvis sine forldre. En barn som vokser opp med to menn opplever jo ikke en miljø med kunn mannelige rolemodeller. Dete r jo båpde famile eller naboer og ligende ungen møter dagelig. Jeg trro faktisk det er bra for et barn å vokse opp med to som elsker uannsett hvilke kjønn de er det istendenfor å bli forsømt

Trond

25.01.2007 kl.20:58

Bo Widegren: Takk for en tankevekkende kommentar.

TB

26.01.2007 kl.21:36

Trond: Vil noen si at annen familie eller naboer kan erstatte en mor eller en far. Vi blir nok ikke enig, men jeg tror ikke det. Vi får vel bare si det sånn at tiden vil vise. Og at vi får evne til å forandre det vi ser må forandres uansett hvem som "får rett", hvis noen har rett da. PS. Jeg vil bare nevne at når mine sønner ble rundt et år, å de merket at jeg var far, og mor var mor å at de var "det samme som far". Da følte iallefall jeg at det er noe som barn forstår og trenger som kanskje ikke vi voksne engang forstår alt av. Men det er jo bare noe som jeg føler og tror.

Trond

26.01.2007 kl.21:52

Jeg sa at dtee rviktig at barna forholder seg til voksene av begge kjønn, men at foreldrene ikke nødvendigv is ikke trenger å vokse opp med to foreldre av samme kjønn. Vo blir nok kke enig ser det ut til, men man kan ikke være enig om alt. Litt debtt skader ihvertfll ikke, det kan vi være enige om.

Skriv en ny kommentar

Trond Wathne Tveiten

Trond Wathne Tveiten

37, Skien

Opprinnlig fra Skien, men er nå bosatt i Bergen. Har vært aktiv i venstre og unge venstre i mange år. Har hatt flere verv både på lokal og nasjonalt nivå. Er ute etter å forandre verden til det bedre hvis det lar seg gjøre.

Trond Wathne Tveiten

Promoter siden din også

Kategorier

Arkiv

hits